Lahjan Päivä / Lisätietoa Lahjan Päivästä

Lahjan päivä - kysymyksiä ja vastauksia

 

Mikä tai mitä on Lahjan Päivä -kampanja?

Lahjan Päivä kampanja kokoaa kodinsisustus-, lahja- ja huonekalualan toimijat yhteen alan kokonaisvaltaiseksi edistämiseksi. Kampanjaan voivat osallistua kaikki alan sidosryhmät. Forma suunnittelee ja toteuttaa kampanjan. Tukkukauppiaille kampanja tuo mahdollisuuden lisätä myyntiä, kasvattaa tunnettuutta ja luoda uusia kontakteja. Vähittäiskauppiaat saavat kampanjaan osallistuessaan mahdollisuuden vahvistaa ja kasvattaa asiakaskuntaa myynnistä puhumattakaan!

Kampanja on Forman, alan tavarantoimittajien ja vähittäiskauppiaiden yhteinen ponnistus, joka tähtää tunnettuuden ja myynnin kasvattamiseen. Lahjan Päivä yhdistää alan toimijat ja pyrkii parantamaan kaikkien asemaa kilpailussa suurten kauppaketjujen kanssa.

 

Kuka voi osallistua kampanjaan?

Lahjan Päivä -kampanjaan voivat osallistua kaikki lahja-, kodinsisustus- ja huonekalualan yritykset. Haastamme sinutkin mukaan kampanjaan yhteisen asian puolesta!

Kysy lisää omasta mahdollisesta roolistasi Formasta puh. 010 820 9800.

 

 

Miksi Lahjan Päivää vietetään eli mitkä ovat kampanjan tavoitteet?

Lahjan Päivän viettämisellä luodaan kuluttajille myönteisiä mielikuvia lahjojen antamisesta ja saamisesta sekä lahja-, sisustus- ja huonekalualan erikoiskaupoista. Erityisesti halutaan korostaa alan liikkeiden hyvää palvelua ja monipuolisia, yksilöllisiä valikoimia. Lahjan Päivän tapahtumilla ja tempauksilla halutaan kiinnittää erityistä huomiota lahjan antamisen ja saamisen tuottamaan iloon.

Alan yhteisen kampanjan tavoitteena ei ole kassakoneen kilinä vain Lahjan Päivänä 7.8., vaan asiakkaiden sitouttaminen ja myynnin edistäminen pitkällä aikavälillä, vuoden jokaisena päivänä. Yksi kampanjan tavoitteista on saada kuluttajat toistuvasti asioimaan alan erikoisliikkeissä!

Kampanjan tavoitteena on antaa myös valmiuksia tukkureiden ja vähittäiskauppiaiden yhteistyölle. Tämän vuoden kampanjassa tukkurit tuovat kampanjaan teemanmukaisen kampanjatuotteen. Näitä tuotteita markkinoidaan näkyvästi kampanjamateriaaleissa, nettisivuilla ja laajalevikkisessä kuluttajalehdessä. Lahjan Päivä -kampanjaan osallistuva vähittäisliike saa näin valmiin näkyvän kampanjan hyödyt oman myynnin piristykseksi.

Kampanjan tavoitteena on myös luoda alalle uusia tuotemerkkejä, joista hyötyvät niin tukkurit kuin vähittäiskauppiaatkin. Tunnettuuden ja tuotemerkkien luominen on pitkäjänteistä työtä, johon toivotaan mahdollisimman laajaa kampanjayhteistyötä eri sidosryhmien kesken.

 

Milloin ja miten Lahjan Päivää vietetään?

Lahjan Päivää vietetään perinteisesti Lahjan nimipäivänä eli 7.8.


Miten Sinä voit toteuttaa onnistuneen kampanjan?

Olemalla aktiivinen saat kampanjasta eniten irti. Somista liikkeesi Lahjan Päivän kampanjamateriaaleilla, ja ota yhteistyökumppaneiden kampanjatuotteita myyntiin. Kampanjamateriaalit ja kampanjatuotteet täydentävät toisiaan, joten voit helposti lisätä myyntiäsi ilman ylimääräisiä markkinointikuluja!

Suunnittele kampanjan teeman mukaisia houkuttelevia esillepanoja ja valmiita lahjaideoita. Jaa asiakkaillesi pieninä lahjoina Lahjan Päivän kampanjamateriaaleja, ideoi pienempiä Lahjan Päivä -tempauksia ja järjestä arvonta.

Kerro liikkeesi tapahtumista lehtimainoksin tai omilla asiakaskirjeillä. Valmiin ilmoituspohjan saat halutessasi Formasta.
Mieti myös mahdollisia yhteistyökuvioita; ehkä saisit tavarantoimittajaltasi tukea kampanjamarkkinointiin, esimerkiksi yhteiseen lehti-ilmoitukseen.

 

Mahdollisuuksia tekemiseen riittää, vain mielikuvitus on rajana!