Forma Messut / Näytteilleasettajille / Näytteilleasettajien mielipiteitä

Kommentteja Forma Messujen näytteilleasettajilta

 

 

Susanna Myllymäki, Kuitukuu

”Ilman Forman messuja emme saisi niin montaa uuttaa asiakasta yhden viikonlopun aikana. Pahoittelen, ettei meillä tällä kertaa ehditty palvella heti kaikkia asiakkaita ja jotkut huokasivat perjantai-iltana olevansa jo kuudetta kertaa odottamassa vuoroaan tilauksen tekemiseksi. Vaikka messut ovat aina suuri taloudellinen investointi, tuovat ne kustannustehokkaasti näkyvyyttä ja asiakkaita. Samalla saamme aina keskustella myös esillepanomahdollisuuksista. Mihin edustajan autoon tai tiskillä esiteltävään reppuun saisi kerralla 25 neliön tavarat? Ei mihinkään. Olemme ihan äärettömän iloisia ja onnellisia ja työllä täytettyjä, kiitos messujen.”

Aino Peltonen, Korundi

"Messuilla on valtava kerrannaisvaikutus: tyytyväiset asiakkaat tekevät messuilla ostoja,
mutta myös kertovat yrityksestäni eteenpäin. Tämä kasvattaa suoraan liikevaihtoa ja
yrityksen tunnettuutta. Forma Messuilta ei ole varaa jäädä pois!"

Eija Pirttilahti, Sammallammas

"Messuilla saamani lehdistökontaktit ovat ainutlaatuisia, tässä mittakaavassa en olisi
tavoittanut lehdistöä millään muulla tavoin. Nyt yritystäni ja tuotteitani on esitelty mm.
Helsingin Sanomissa ja Turun Sanomissa, sekä monissa muissa lehdissä joko tuotekatsauksissa tai artikkeleissa."


Maria Pick, Rosala Handelsbod

"Forma Messut on erittäin tärkeä tapahtuma asiakassuhteiden hoidon kannalta. Siellä
olemme 6 päivää vuodesta asiakkaittemme luona, hoidamme olemassaolevia asiakkaita
ja hankimme uusia. Lähetämme asiakkaillemme VIP-kutsukortit messuille, ja se on tuottanut hyvää tulosta."

 

Sirpa Stark, Linnova Oy

”Tärkein ja suurin myyntikanavamme”

Forma Messut on ollut Linnova Oy:lle merkittävä myyntikanava aina siitä lähtien, kun Linnova on vuodesta 1999 toiminut lahjatavaratuotteiden maahantuojana. Suurin osa vuoden myynnistä tehdään Forma Messuilla ja vain kolmen päivän aikana/sesonki.
Lisäksi Forma Messujen ansiosta Linnova saa tuotteita esille eri lehtiin.

Sirpa Starkin mielestä messut ovat muuttuneet vuosi vuodelta parempaan suuntaan. Näytteilleasettajia on paljon ja osastojen kokoon ja ulkonäköön kiinnitetään paljon huomiota. Myös oheistapahtumia ja trendiosastoja kehitetään koko ajan.

Jokaiset Forma Messut tuovat Linnovalle useita uusia asiakkaita jo messujen aikana tai viimeistään messujen jälkeen tutustuttuaan messuilla Linnovan tarjontaan. Forma Messuilla tavataan myös vanhoja asiakkaita, joille Linnova lähettää kutsun etukäteen.
Linnova markkinoi messuosallistumistaan Forma & Furnituressa, eFormissa ja omilla nettisivuilla.

 

Maria Drockila, Maria Drockila Oy

”Keskeinen, kasvava, kehittyvä”

Maria Drockila Oy on osallistunut messuille jo muutaman vuoden ajan.
Forma Messut on lyhyessä ajassa vakiintunut merkittäväksi ja ainutlaatuiseksi tapahtumaksi tuoda brändiä esiin. Forma Messuille kokoontuu yrityksen tärkein markkinointisegmentti.


Messuilla luodaan uusia kontakteja ja yhteistyökumppanuuksia. Messut ovat myös paikka tavata vanhoja tuttuja asiakkaita ja vahvistaa olemassa olevia asiakassuhteita.
Tärkeimmille olemassa oleville asiakkaille Maria Drockila Oy lähettää kutsukortteja messuille. Ennen messuja yrityksellä on myös oma ilmoitus Forma & Furnituressa.

 

Heli Juntunen, Karto Oy

"Uusia ajatuksia, uusia tuotteita, paljon kontakteja"

Karto Oy on ostanut Emma-tuotteen vasta tänä keväänä ja oli siten mukana Forma-messuilla ensimmäistä kertaa näiden tuotteiden kanssa. Emma-tuotteen (IHR; Earth Friendly) osalta Forma on asiakassuuntaan näkyvin markkinointiponnistus.

Messuilla tapasimme olemassa olevaa asiakaskuntaamme, joka on tässä tilanteessa uutta ja saimme myös paljon uusia asiakkaita sekä meille hyödyllisiä kontakteja ja ajatuksia.

Heli Juntunen kertoi ilokseen huomanneensa, että asiakkaat tulevat mielellään näille messuille ja ovat aidosti kiinnostuneita tuoteuutuuksista ja jättävät tilauksetkin mielellään paikan päällä.